Педагогічний тренінг "Екологія і ми"

Мета. Розвивати мовлення, уяву, вміння працювати в команді. Закріплювати знання вихователів про завдання, форми, методи та прийоми роботи з дітьми з екологічного виховання.
Обладнання: аркуші паперу, фломастери, стікери, картки із завданнями, кольоровий папір, ножиці, клей, старі журнали.
Хід тренінгу

1.Прийняття правил групи.
-        Для того, щоб робота нашої групи була активною і  ефективною
пропоную дотримуватись таких правил:
1.      Кожна думка має право на існування.
2.      Активність всіх членів групи.
3.      Дотримання регламенту.
4.      Критикувати висловлювання, а не людину.
5.      Доброзичливе відношення всіх учасників.
-        Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемось їх дотримуватись. Якщо у когось є бажання щось додати, прошу.
2. Знайомство
Учасники тренінгу сідають півколом.
Ведуча пропонує кожному уявити себе квіткою, розповісти, якого вона кольору, де росте, що є навколо. Кожний учасник малює квітку, з якою він себе асоціює, а потім пояснює, наприклад: "Сьогодні я привітна й ніжна, як ромашка, тому що…..".
Мова квітів:
•        айстра — сум;
•        волошка — простота, ніжність;
•        вереск — самотність;
•        гвоздика — мужність, стійкість, солідарність, повага;
•        дзвоник польовий — вдячність;
•        льон — символ дівочої вроди;
•        конвалія — приховане кохання, таємничість;
•        мак — краса,  молодість,   мудрість,  доброзичливість;
•        мальва — краса, холодність, педантичність;
•        нарцис — гордість, самозакоханість;
•        первоцвіт — розчарування в почуттях, кохання, що минає;
•        півонія — довголіття, здоров'я;
•        підсніжних — чистота, вірність;
•        троянда — чуттєвість, кохання, здоров'я;
•        ромашка — кохання, мир, ніжність;
•        фіалка — сором'язливість,  скромність,  довірливість, вірність у коханні;
•        лілія — чистота, невинність, справедливість;
•        іриси — багатогранність, інтерес до життя;
•        орхідея — свобода,  самостійність, упевненість у собі;
•        хризантема — розсудливість, справедливість, критичність;
•        лотос — вразливість, чутливість, емоційність;
•        гербера — бажання привернути до себе увагу, демонстративність, упевненість.
Мова кольорів:
♦       червоний — енергія, активність; символізує життя, свободу, урочистість;
♦       білий — нейтральний; символізує невинність, чистоту;
♦       блакитний — холодний, пасивний; символізує довіру, безкінечність, сум;
♦       жовтий — теплий, веселий; символізує світло, життя, радість, повагу до старості;
♦       зелений — спокійний; символізує мир, спокій, надію;
♦       синій — спокійний, сентиментальний, серйозний; символізує довіру, безкінечність, сум;
♦       жовтогарячий,   помаранчевий   —   зрілість, прагнення до мети;
♦       рожевий — ніжність, мрійливість, спокій;
            ♦ фіолетовий — мудрість, урівноваженість.

3. Робота в мікрогрупах
Учасникам пропонується скласти перелік форм роботи з дітьми дошкільного віку що допомагають прищепити їм любов до природи. (одному, вдвох, підгрупою, групою). Прописати його та озвучити.
Ефективні форми  роботи з дітьми
•        спостереження за природою під час прогулянок до лісу, парку, скверу, річки, озера, ставка, джерела;
•        залучення дітей до посильної праці в природі та природоохоронної діяльності, до участі в народних іграх, відгадуванні загадок, до перевірки народного прогностика;
•        дослідницька діяльність;
•        виготовлення виробів із природних матеріалів, композицій із рослин;
•        читання та обговорення казок, художніх творів про природу;
•        відвідування художніх музеїв, виставок, книжкових магазинів, ботанічних садів, зоопарків.
4. Ігрова вправа «Заморочки з діжки».
Ведучий пропонує представника усіх команд по черзі «діставати» запитання із діжки і відповідати на них.  На роздуми — по 10 секунд.
- В якому віці діти починають чергувати в куточку природи ? (У старшому дошкільному віці.)
- 3 якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого? (Від народження.)
- Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня? (Спостереження.)
- 3 чого починається ознайомлення дітей з природним об'єктом? (З розглядання.)
- Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з природою? (Дидактичні ігри.)
- Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (Екскурсія).
5.  Вправа "Екологічний плакат"
Ведуча пропонує кожній команді виготовити екологічний плакат. Учасники самостійно обирають тему та спосіб виконання. Для цього їм знадобляться кольоровий папір, ножиці, клей, старі журнали, фломастери.
Після закінчення роботи представники команд розповідають свою казку учасникам тренінгу, після чого відбувається жваве обговорення порушеної проблеми.

6. Підведення підсумків тренінгу.