Програмовий зміст: Розвивати фонематичне сприйняття, зорову,
слухову увагу, мислення, мову. Виховувати дружні відносини між дітьми.
Формувати навички співпраці в групах та взаєморозуміння, працюючи в парі.
Поглибити знання дітей про весну.
Зв’язне мовлення: Вчити
дітей стежити за ходом розмови та чітко і зрозуміло відповідати на запитання за
запропонованою темою.
Граматика: Вправляти у складанні простих поширених
речень за допомогою мнемодоріжок, у підборі прикметників до іменників (весна
тепла, пахуча…)
Звукова культура:
Удосконалювати звуковимову,
вміння виділяти заданий звук («в», «е», «с», «н», «а» у словах та графічні
вміння за допомогою перфокарт.
Елементи грамоти:
Закріпити вміння робити звуковий аналіз слова «весна», характеризувати
звуки за допомогою умовних фішок та ділити на склади слова різної складової
структури: односкладові, двоскладові, трискладові.
Створити емоційний комфорт на занятті.
Матеріал: коректурні таблиці, перфокарти, мнемодоріжки,
фішки для звукового аналізу слів, фішки для робот з коректурною таблицею.
Доброго
ранку, сонечко!
Доброго
ранку, земля!
Доброго
ранку, хмаринки,
Доброго
ранку, весна!
Доброго
ранку, пташки!
Доброго
ранку, тобі
Доброго
ранку, мені.
Вихователь: - Діти, давайте потягнемось до
сонечка,зігріємося його теплом. Ви відчули, що наші долоньки теплі, подаруйте,
будь ласка, тепло один одному і всім нашим гостям.(діти повертаються один до одного і притуляються долоньками).
Діти, чому
сонечко стало яскравіше, тепліше? (відповіді)
-Який
настрій викликав прихід весни у вас?
-А які
зміни ви помітили з приходом весни?
Скільки місяців має пора року весна?
-Які три
сестри має весна?( три пори року-зима…)
Вихователь: -Так, після зими вся природа оживає,
першими вісниками весни є квіти та птахи. Візьміть картинки і знайдіть
відповідні на столах.
У нас
утворилося 2 групки.
Завдання для першої
групи:
відібрати весняні садові квіти та лісові,
Завдання для другої
групи: відібрати
птахів, назва яких складається з
1,2 або 3 складів. (Перевіряємо виконану роботу).
Вихователь: - Ще більше дізнатися про весну нам допоможуть ось ці картинки, давайте їх розглянемо. (за
столами)
Завдання:
-
Накрийте кругом житло, яке для птахів
будують люди;
-
Накрийте квадратом житло, яке птахи
роблять самі;
- Накрийте
синім овалом
комаху, схожу на квітку;
-
Накрийте ромбом квітку, яку називають розвідником весни;
-
Накрийте червоним овалом комаху, яка живе великою родиною у вулику.
- Накрийте п`ятикутником картинки, назви яких
починаються з однієї букви і закінчуються однаково.
Вихователь: -Подивіться, будь-ласка, які
чудові квіти у нас з`явилися. Пропоную прикрасити нашу групу букетом таких
квітів. Але це квіти незвичайні, щоб зібрати букет, треба придумати речення про
весну, а допоможе вам схема зображена на вашій квітці
Речення:
1.Весною
день стає довший,а ніч коротша.
2.Навесні
повертаються птахи .
3.Птахи
відкладають яйця і висиджують пташенят.
4.Навесні на деревах розпускаються бруньки.
5.У
людей з*являється робота на городах.
6.Люди
вдягають весняний одяг.
7Люди
будують шпаківні і розвішують на
деревах.
8.Першими
весняними квітами є проліски,підсніжники,сон,крокуси.
9.Весною
зеленіє трава і квітують дерева.
10.Навесні
люди саджають дерева.
( дитина говорить речення і
ставить квітку у вазу).
Вихователь:
- Чудову розповідь ми склали і гарний
букет зібрали.
Чи хотіли б ви уявити себе квіткою?
Психогімнастика «Квітка»
Я
–квітка,Мене приласкав сонячний промінчик і я прокинулася.Мене умив весняний
дощик, я розкрила свої пелюсточки.Зі мною пустує приємний вітерець і я радію
.(діти виконують рухи разом з вихователем)
Вихователь: - Одне із весняних слів заховалося в цьому ребусі. (на
мольберті лист з клітинами).
Запросіть товариша для виконання цього завдання (поділ на пари).
Кожна пара знаходить картинки на заданий звук, ставить кружечок у
віконечко під цими картинками. З’єднайте лініями кружечки. І у вас утворилася
буква. (робота з перфокартами)
По черзі діти ставлять букви у ребус. Читають слово «СОНЦЕ».
Вихователь пропонує зробити звуковий аналіз слова «СОНЦЕ».
Вихователь: - Ось і наше сонечко, але чомусь воно не
веселе, що ж йому не вистачає? (проміння)
Щоб сонечко засяяло, візьміть по одному промінчику,
придумайте слово (сонце яке?) і приставте свій промінчик.
Підсумок.
Вихователь: Непомітно наше заняття підійшло до кінця. Про
що ми сьогодні говорили? Що вам важко було виконувати? Що найбільше
сподобалося? Для чого ми все це робили?