Заняття з розвитку мовлення з елементами грамоти «Весна»


Програмовий зміст: Розвивати фонематичне сприйняття, зорову, слухову увагу, мислення, мову. Виховувати дружні відносини між дітьми. Формувати навички співпраці в групах та взаєморозуміння, працюючи в парі. Поглибити знання дітей про весну.
Зв’язне мовлення:  Вчити дітей стежити за ходом розмови та чітко і зрозуміло відповідати на запитання за запропонованою темою.
Граматика: Вправляти у складанні простих поширених речень за допомогою мнемодоріжок, у підборі прикметників до іменників (весна тепла, пахуча…)
Звукова культура:
 Удосконалювати звуковимову, вміння виділяти заданий звук («в», «е», «с», «н», «а» у словах та графічні вміння за допомогою перфокарт.
Елементи грамоти:
Закріпити вміння робити звуковий аналіз слова «весна», характеризувати звуки за допомогою умовних фішок та ділити на склади слова різної складової структури: односкладові, двоскладові, трискладові.
Створити емоційний комфорт на занятті.


Матеріал: коректурні таблиці, перфокарти, мнемодоріжки, фішки для звукового аналізу слів, фішки для робот з коректурною таблицею.

Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку, земля!
Доброго ранку, хмаринки,
Доброго ранку, весна!
Доброго ранку, пташки!
Доброго ранку, тобі
Доброго ранку, мені.
Вихователь: - Діти, давайте потягнемось до сонечка,зігріємося його теплом. Ви відчули, що наші долоньки теплі, подаруйте, будь ласка, тепло один одному і всім нашим гостям.(діти повертаються один до одного і притуляються долоньками).
Діти, чому сонечко стало яскравіше, тепліше? (відповіді)

-Який настрій викликав прихід весни у вас?
-А які зміни  ви помітили з приходом весни?
 Скільки місяців має пора року весна?
-Які три сестри має весна?( три пори року-зима…)

Вихователь: -Так, після зими вся природа оживає, першими вісниками весни є квіти та птахи. Візьміть картинки і знайдіть відповідні на  столах.
У нас утворилося 2 групки.
Завдання для першої групи: відібрати  весняні садові квіти  та лісові, 
Завдання для другої групи:  відібрати  птахів, назва яких  складається з 1,2 або 3  складів.  (Перевіряємо виконану роботу).
Вихователь: - Ще більше дізнатися про весну нам допоможуть ось ці картинки, давайте їх розглянемо. (за столами)
Завдання:
- Накрийте кругом  житло, яке для птахів будують люди;
- Накрийте квадратом житло, яке птахи  роблять самі;
- Накрийте  синім овалом комаху, схожу на квітку;
- Накрийте ромбом квітку, яку називають розвідником весни;
- Накрийте червоним овалом комаху, яка живе великою родиною у вулику.
- Накрийте  п`ятикутником картинки, назви яких починаються з однієї букви і закінчуються однаково.

Вихователь: -Подивіться, будь-ласка, які чудові квіти у нас з`явилися. Пропоную прикрасити нашу групу букетом таких квітів. Але це квіти незвичайні, щоб зібрати букет, треба придумати речення про весну, а допоможе вам схема зображена на вашій квітці

Речення:
1.Весною день стає довший,а ніч коротша.
2.Навесні повертаються птахи .
3.Птахи відкладають яйця і висиджують пташенят.
4.Навесні  на деревах розпускаються бруньки.
5.У людей з*являється робота на городах.
6.Люди вдягають весняний одяг.
7Люди будують шпаківні  і розвішують на деревах.
8.Першими весняними квітами є проліски,підсніжники,сон,крокуси.
9.Весною зеленіє трава і квітують дерева.
10.Навесні люди саджають дерева.

( дитина говорить речення і ставить квітку у вазу).

 Вихователь: - Чудову розповідь ми склали  і гарний букет зібрали.

Чи  хотіли б ви уявити себе квіткою?
Психогімнастика «Квітка»
Я –квітка,Мене приласкав сонячний промінчик і я прокинулася.Мене умив весняний дощик, я розкрила свої пелюсточки.Зі мною пустує приємний вітерець і я радію .(діти виконують рухи разом з вихователем)


Вихователь: - Одне із весняних слів заховалося в цьому ребусі. (на мольберті лист з клітинами).
Запросіть товариша для виконання цього завдання (поділ на пари).
Кожна пара знаходить картинки на заданий звук, ставить кружечок у віконечко під цими картинками. З’єднайте лініями кружечки. І у вас утворилася буква.  (робота з перфокартами)

По черзі діти ставлять букви у ребус. Читають слово «СОНЦЕ».

Вихователь пропонує зробити звуковий аналіз слова «СОНЦЕ».
Вихователь: - Ось і наше сонечко, але чомусь воно не веселе, що ж йому не вистачає? (проміння)
Щоб сонечко засяяло, візьміть по одному промінчику, придумайте слово (сонце яке?) і приставте свій промінчик.

Підсумок.
Вихователь: Непомітно наше заняття підійшло до кінця. Про що ми сьогодні говорили? Що вам важко було виконувати? Що найбільше сподобалося? Для чого ми все це робили?