Заняття на тему «Здоров’я» для старшої групи


Програмний зміст: Розвивати вміння працювати групами, мову, мислення, уяву, дрібну моторику рук. Виховувати дружні стосунки під час виконання спільних завдань. Формувати у дітей поняття, що таке «здоров’я». Вчити знаходити в знайомих речах навколишнього світу те, що позитивно впливає на здоров’я. Формувати у дошкільнят звичку до самостійного розмірковування. Вправляти дітей у придумуванні слів на заданий звук. Продовжувати вчити будувати складнопідрядні речення.
Матеріал: сюжетні картинки з зображенням режимних моментів, предметні картинки з зображенням продуктів, гімнастична палиця, картинки – вагончики з зображенням праці людей.
Хід заняття
Вихователь: - Діти, як ви розумієте значення слова «здоров’я» (роздуми дітей).
Висновок: здоров’я – це стан організму, при якому функціонують всі його органи.
Вихователь: - Коли чуєте слово «здоров’я», які слова – «друзі» вам пригадуються?
Здоров’яїжа, праця, спорт, чистота, відпочинок.
Вихователь: - Діти, важливо знати, що ще з дитинства необхідно приділяти увагу своєму здоров’ю. Для того, щоб не перевантажувати організм, склали люди режим дня. У режимі дня відведений час і для занять, і для ігор, для сну та прийому їжі.
Вихователь здійснює поділ дітей на дві групи:
-         Група хлопчиків;
-         Група дівчаток.
Група хлопчиків викладає режимний ланцюжок та пояснює правильність дотримання такої послідовності.
Група дівчаток відбирає на дві тарілки продукти: корисні для здоров’я та шкідливі. (примітка: зелений колір тарілки – для корисних продуктів; червоний – для шкідливих).
Вихователь: У кожної людини є улюблені страви. І ви пригадаєте свої, тільки при такій умові: я вам називаю звук, а ви – страву, овоч чи фрукт на цей звук.
Наприклад, «б» - борщ, банан; «м» - малина, молоко.
Вихователь: - А чи можна хоч небагато з’їсти немитого овочу чи фрукта? (відповіді дітей).
Вихователь: - А їсти немитими руками? (відповіді дітей).
Справді тільки чистими.
Вихователь: - Якщо з чистотою дружиш – то й здоровим будеш. Пригадайте, яких ви знаєте друзів чистоти.  (мило, вода, рушник…) Пропоную вам придумати речення, в яких повідомляється, що необхідно робити, щоб дружити з чистотою. Перед вами є ось така незвичайна палиця, на одному кінці є крапелька, до якої треба дістатися. Хто придумав речення, обхвачує палицю рукою і промовляє своє речення і т.д..
Наприклад, Необхідно мити посуд гарячою водою, щоб він був чистим. Необхідно прати одяг, щоб змився бруд. Необхідно прибирати в квартирі, щоб не було пилу. Необхідно чистити зуби, щоб вони були міцними. Необхідно купатися, щоб шкіра була чистою.
Вихователь: - От і дісталися до крапельки. Коли ми її знімемо, ця незвичайна палиця перетвориться у звичайнісіньку (гімнастичну палицю). – Де вона використовується? (відповіді дітей).
Вихователь: - Так, при виконанні фізичних вправ. Діти, а коли ви виконуєте фізичні вправи? (під час ранкової гімнастики, під час заняття з фізкультури, під час прогулянки, спортивних ігор, змагань).
Вихователь: - Є ще гімнастика для пальчиків, вона впливає не тільки на розвиток рук, а й на органи нашого організму, бо в кінцівках рук знаходяться нервові закінчення.
Пальчикова гімнастика
Зголоднів веселий палець:
-         От коли б дістати смалець! –
Вказівний за ним зітхає,
-         Смалець що! Крупи немає –
А середній мовить тихо:
-         Що крупа! Без хліба лихо –
Підмізинний ледь не плаче:
-         Отаке життя ледаче! –
А мізинець:
-         Годі братця!
До  роботи треба браться.
Вихователь: - Так, руками людина виконує дуже багато різної роботи.
-         А як ви гадаєте, чи зміцнюється здоров’я працею? (відповіді дітей)
-         Працювати – це добре, а коли праця може бути шкідливою? (відповіді дітей).
 Вихователь: - Перед вами, діти, картинки – вагончики. Кожний вибере собі одну картинку і подумає, чи праця в тому випадку корисна для здоров’я чи навпаки шкідлива. Є два потяги. 1. До зеленого чіпляються картинки – вагончики, на яких зображена, на вашу думку, праця корисна. 2. До червоного – вагончики, де праця шкідлива.
Вихователь: - Діти, ви знаєте, що попрацювавши людині потрібен…(відпочинок)
-         Як можна відпочивати? (грати в ігри, піти в ліс, поїхати до моря, до річки…)
Вихователь: - Тож не забувайте, діти, що найцінніше у світі – здоров’я.              Берегти його треба з дитинства, бо за гроші не купиш ніколи.