Програмний
зміст: Розвивати вміння працювати групами, мову, мислення, уяву, дрібну
моторику рук. Виховувати дружні стосунки під час виконання спільних завдань.
Формувати у дітей поняття, що таке «здоров’я». Вчити знаходити в знайомих речах
навколишнього світу те, що позитивно впливає на здоров’я. Формувати у
дошкільнят звичку до самостійного розмірковування. Вправляти дітей у
придумуванні слів на заданий звук. Продовжувати вчити будувати складнопідрядні
речення.
Матеріал: сюжетні картинки з зображенням режимних
моментів, предметні картинки з зображенням продуктів, гімнастична палиця,
картинки – вагончики з зображенням праці людей.
Хід заняття
Вихователь: - Діти, як ви розумієте значення слова «здоров’я»
(роздуми дітей).
Висновок: здоров’я – це стан організму, при якому
функціонують всі його органи.
Вихователь: - Коли чуєте слово «здоров’я», які слова –
«друзі» вам пригадуються?
Здоров’я – їжа, праця,
спорт, чистота, відпочинок.
Вихователь: - Діти, важливо знати, що ще з дитинства необхідно
приділяти увагу своєму здоров’ю. Для того, щоб не перевантажувати організм,
склали люди режим дня. У режимі дня відведений час і для занять, і для ігор,
для сну та прийому їжі.
Вихователь здійснює поділ дітей на дві групи:
-
Група
хлопчиків;
-
Група
дівчаток.
Група хлопчиків викладає режимний ланцюжок та пояснює
правильність дотримання такої послідовності.
Група дівчаток відбирає на дві тарілки продукти: корисні
для здоров’я та шкідливі. (примітка: зелений колір тарілки – для корисних
продуктів; червоний – для шкідливих).
Вихователь: У кожної людини є улюблені страви. І ви
пригадаєте свої, тільки при такій умові: я вам називаю звук, а ви – страву,
овоч чи фрукт на цей звук.
Наприклад, «б» - борщ, банан; «м» - малина, молоко.
Вихователь: - А чи можна хоч небагато з’їсти немитого
овочу чи фрукта? (відповіді дітей).
Вихователь: - А їсти немитими руками? (відповіді дітей).
Справді тільки чистими.
Вихователь: - Якщо з чистотою дружиш – то й здоровим
будеш. Пригадайте, яких ви знаєте друзів чистоти. (мило, вода, рушник…) Пропоную вам придумати
речення, в яких повідомляється, що необхідно робити, щоб дружити з чистотою.
Перед вами є ось така незвичайна палиця, на одному кінці є крапелька, до якої
треба дістатися. Хто придумав речення, обхвачує палицю рукою і промовляє своє
речення і т.д..
Наприклад, Необхідно мити посуд гарячою водою, щоб він
був чистим. Необхідно прати одяг, щоб змився бруд. Необхідно прибирати в
квартирі, щоб не було пилу. Необхідно чистити зуби, щоб вони були міцними.
Необхідно купатися, щоб шкіра була чистою.
Вихователь: - От і дісталися до крапельки. Коли ми її
знімемо, ця незвичайна палиця перетвориться у звичайнісіньку (гімнастичну
палицю). – Де вона використовується? (відповіді дітей).
Вихователь: - Так, при виконанні фізичних вправ. Діти, а
коли ви виконуєте фізичні вправи? (під час ранкової гімнастики, під час заняття
з фізкультури, під час прогулянки, спортивних ігор, змагань).
Вихователь: - Є ще гімнастика для пальчиків, вона впливає
не тільки на розвиток рук, а й на органи нашого організму, бо в кінцівках рук
знаходяться нервові закінчення.
Пальчикова
гімнастика
Зголоднів веселий палець:
-
От
коли б дістати смалець! –
Вказівний за ним зітхає,
-
Смалець
що! Крупи немає –
А середній мовить тихо:
-
Що
крупа! Без хліба лихо –
Підмізинний ледь не плаче:
-
Отаке
життя ледаче! –
А мізинець:
-
Годі
братця!
До роботи треба
браться.
Вихователь: - Так, руками людина виконує дуже багато
різної роботи.
-
А
як ви гадаєте, чи зміцнюється здоров’я працею? (відповіді дітей)
-
Працювати
– це добре, а коли праця може бути шкідливою? (відповіді дітей).
Вихователь: - Перед вами, діти, картинки –
вагончики. Кожний вибере собі одну картинку і подумає, чи праця в тому випадку
корисна для здоров’я чи навпаки шкідлива. Є два потяги. 1. До зеленого
чіпляються картинки – вагончики, на яких зображена, на вашу думку, праця
корисна. 2. До червоного – вагончики, де праця шкідлива.
Вихователь: - Діти, ви знаєте, що попрацювавши людині
потрібен…(відпочинок)
-
Як
можна відпочивати? (грати в ігри, піти в ліс, поїхати до моря, до річки…)
Вихователь: - Тож не забувайте, діти, що найцінніше у
світі – здоров’я. Берегти
його треба з дитинства, бо за гроші не купиш ніколи.