Майстер – клас
«Створення мультимедійної презентації»

Мета майстер -класу: підвищення професійної майстерності вихователів - учасників майстер - класу в процесі активного педагогічного спілкування з освоєння досвіду роботи у створенні презентацій в програмі Power Point.
Завдання майстер -класу:
1. Знайомство слухачів з прийомами роботи в програмі Microsoft PowerPoint.
2. Формування умінь створення і налаштування презентацій.
3. Стимулювати впровадження сучасних інформаційних технологій в освітньо -виховний процес педагогів.
Очікувані результати майстер -класу:
1.Практтичне освоєння учасниками майстер-класу навичок створення презентації в програмі Power Point.
2.Підвищити рівень медіакомпетентності педагога при створенні мультимедійної презентації.
Обладнання: технічні засоби (комп'ютер, ноутбуки, медіапроектор, інтерактивна дошка, колонки).      
                                          Хід майстер-класу
1 . Введення
                                            Шановні колеги !
  За останні роки відбулася корінна зміна ролі і місця персональних комп'ютерів і інформаційних технологій в житті суспільства. Людина, вміло володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до організації діяльності.
  Стрімке впровадження комп'ютерних технологій в усі сфери діяльності людини торкнулося і систему освіти. Нові інформаційно - комунікаційні технології (ІКТ) дозволяють підвищити рівень інформаційної культури педагога, а, отже, і його професіоналізм.
  Одним з нововведень останнього часу в роботі вихователів і методистів дошкільних закладів стало активне використання різних мультимедійних засобів. Технології не стоять на місці і було б не зовсім правильним відмовлятися від їх використання в роботі.
  Комп'ютер, мультимедійні форми як інструменти для обробки інформації є потужним технічним засобом навчання, комунікації, які необхідні для спільної діяльності педагогів, батьків та дошкільнят.
  Враховуючи це, першорядним завданням в даний час стає підвищення комп'ютерної грамотності педагогів, освоєння ними роботи з програмними освітніми комплексами, ресурсами глобальної мережі Інтернет, щоб в перспективі кожен з них міг використовувати сучасні комп'ютерні технології для підготовки та проведення занять з дітьми на якісно новому рівні. Враховуючи всі переваги ІКТ та, вважаючи цю проблему актуальною, ми прийшли до висновку, що необхідно організувати роботу в цьому напрямку. Рада нам всім: «Виживає не найсильніший і не найрозумніший, а той, хто краще за всіх відгукується на зміни, ...» Чарльз Дарвін.
Основна мета майстер - класу, проведеного сьогодні - це підвищення професійної майстерності вихователів з ​​освоєння досвіду роботи у створенні презентацій в програмі Power Point .
Мультимедійні презентації в дошкільному закладі з використанням комп'ютерів або проекційних екранів все частіше і частіше можна побачити в самих різних дошкільних установах. Відеопрезентація, презентація з використанням графіки і текстової інформації вимагає від сучасного педагога володіти деякими навичками в роботі з технікою та вміння поводитися з деякими програмами для редагування і відтворення презентацій. Найчастіше презентації для дошкільного закладу створюються в Microsoft PowerPoint - найпопулярнішої на сьогоднішній день програмою для створення і проведення презентацій, яка є частиною Microsoft Office. Що ж таке мультимедійна презентація?
Мультимедійна презентація (від лат. Praesentatio - суспільне уявлення чогось нового, що недавно з'явилося, створеного ) - інформаційний або рекламний інструмент, що дозволяє користувачеві активно взаємодіяти з ним через елементи управління. Мета мультимедійної презентації - донести до цільової аудиторії повноцінну інформацію про об'єкт презентації в зручній формі.
Залежно від мети і завдань, які необхідно вирішити через мультимедійні презентації, їх можна розділити на 4 види:
1 . Інформаційна презентація.
 Це передача довідкової інформації, що міститься в тезах, таблицях, графіках і схемах. Прикладом такої презентації може служити - «Ознайомлення з нормативними документами».
2 . Презентація - супровід.
Це презентація, створена для підтримки якого-небудь заходу або події, зазвичай містить мало тексту, багато фотоматеріалів, схем або алгоритмів. Основний текст проговорюється провідним або учасниками заходу, а презентація служить наочною візуалізацією слів.
3 . Презентація - звіт.
Цей вид презентації перегукується з попереднім, але в ході демонстрації слайдів акцент робиться на результативність вже виконаної роботи.
4 . Рекламна презентація.
Презентація, створена для самостійного вивчення матеріалу педагогами, може містити всі властиві їй елементи, мати розгалужену структуру і розглядати об'єкт презентації з усіх боків.
2 . Знайомство з вікном Програми PowerPoint
Сьогодні ми з Вами будемо створити мультимедійну презентацію з використанням звукових і анімаційних ефектів. Для запуску PowerPoint натисніть кнопку Пуск і в Головному ( стартовому ) меню клацніть команду Програми . Запустіть програму Microsoft PowerPoint. Цілком можливо, вікно Програми , що з'явилося на Вашому комп'ютері, буде відрізнятися від того, що показано на інтерактивній дошці. Це пов'язано з тим, що ваше вікно налаштоване інакше, ніж у нас. Ознайомимося з панеллю управління презентацією. У самому верху вікна розташований Заголовок вікна (синя смуга) з написом Microsoft PowerPoint і назвою відкритого документа у квадратних дужках (у даному випадку Презентація1 ) . У правому верхньому куті вікна є звичні три кнопки управління розміром вікна: закрити (косий хрестик), розгорнути повний розмір / відновити зменшений розмір (квадратик або два " накладених " квадратика відповідно), згорнути ( знак підкреслення ):
Нижче рядка Заголовка знаходиться Рядок меню.

Рядок меню надає доступ до всіх важливих команд програми PowerPoint. (до неї входять: файл, правка, вид, вставка, формат і т.д.).
Ви хочете вставити малюнок на слайд. Ключове слово, тут потрібні дії, тобто вставити. Яке меню вам потрібно? Правильно - Вставка.
Ви хочете змінити фон документа. Отже, Ви хочете працювати з оформленням документа. Потрібне вам меню - Формат .
Ви ненавмисно видалили фрагмент тексту або вставлений малюнок або просто перемістили фрагмент тексту невідомо куди. Вам необхідно скасувати цю дію. У якому меню завжди розташована команда скасування виробленого дії
Правильно, традиційно - в меню редагування, тобто в меню Правка.
Нижче рядка меню розташовуються панелі інструментів Стандартна і Форматування. Панелі інструментів надають швидкий доступ до використовуваних командам.
 На панелі форматування розміщені наступні інструменти: Конструктор і Створити слайд. При виборі кнопки Конструктор в області завдань відображається панель Дизайн слайда, в якій розміщені три розділи: Шаблони оформлення; Колірні схеми ; Ефекти анімації.
Шаблон оформлення дозволяє взяти за основу своєї презентації один з готових шаблонів Power Point. За допомогою ефекту анімації об'єкт може прилітати, з'являтися і т.д.
При виборі на панелі інструментів команди Створити слайд, в області завдань відображається панель Розмітка слайда, за допомогою якої можна змінювати розмітку слайдів (Макет тексту, Макет вмісту, Макет тексту і вмісту) .
У лівій частині вікна програми знаходиться область Структура або Слайди для перемикання між режимами Слайди та Структура. За умовчанням в області Структура / Слайди встановлюється режим Слайди, тобто відображається панель Слайди. У цьому режимі в цій області відображаються мініатюрні зображення слайдів, що входять в презентацію. У режимі Структура в цій області відображається ієрархічна структура, що містить заголовки і тексти слайдів презентації. Перед заголовком кожного слайду коштує номер і значок. Основний текст, що включає до п'яти рівнів відступів, розташований після кожного заголовка.
У центрі вікна знаходиться область слайда, в якому розташований редагований слайд - в даному випадку білий аркуш з написами Заголовок слайда і Підзаголовок слайда. Під областю слайда знаходиться область Нотатки до слайда. Туди можна вводити допоміжний текст.
 Внизу вікна Програми розташовується рядок, що починається з кнопки Дії .
Цей рядок є панеллю інструментів Малювання.
Для ефективного застосування PowerPoint при створенні та редагуванні презентацій необхідно використовувати різні режими перегляду документів. Режими являють собою різні способи відображення слайдів на екрані. До основних режимів, застосовуваним в PowerPoint, відносяться: звичайний режим і режим сортувальника слайдів.
Перемикання режимів відображення можна здійснювати в меню Вигляд (Звичайний, Сортувальник слайдів, Показ слайдів, Сторінки нотаток). Перемикання режимів можна також здійснювати за допомогою кнопок, розташованих ліворуч від горизонтальної смуги прокрутки над кнопкою Дії (Звичайний режим, Режим сортувальника слайдів, Показ слайдів).
Познайомимося з режимами відображення докладніше.
• Режим «Звичайний» . У цьому режимі у вікні програми відображаються три області: Структура / Слайди ; область Слайда ; Нотатки до слайда . Розміри областей можна змінювати , перетягуючи їх межі .
• Режим « Сортувальник слайдів » - це режим , в якому всі слайди презентації відображаються вигляді мініатюр. У цьому режимі можна легко переміщати слайди, змінюючи порядок їх проходження в презентації.
• Режим «Показ слайдів» - це режим, за допомогою якого можна переглянути презентацію на екрані.
Ми познайомилися з кнопками управління програми Power Point, а зараз приступимо до створення презентації.
3. Практична робота «Створення мультимедійної презентації» з використанням інструкцій до програми Power Point .
У нас вже відкрита програма Power Point .
1 крок. Заповнення першої сторінки
1 . Заголовок слайда (назва проекту);
2 . Задати підзаголовок слайду ( ПІБ авторів проекту).
2 крок. Створення нового слайда
1 . Виконати команду Вставка / Створити слайд.
 3 крок Вибір розмітки слайда
1 . Виконати команду Формат / Розмітка слайда;
2 . Вибрати відповідний макет для тексту.
3 . Вибираємо макет Заголовок і текст. Вписуємо в заголовок Цілі проекту, в текст: формувати, розвивати ...
4 крок. Створення нового слайда
1 . Виконати команду Формат / Розмітка слайда;
2 . Вибираємо макет вмісту Заголовок і об'єкт. У заголовок внесемо текст: Розробка проекту. Клацнемо по значку, що з'явився в центрі вікна додати діаграму або організаційну діаграму. Виберемо тип діаграми і натиснемо ОК. Можна додати діаграму, натиснувши на рядку меню, Вставка Схематична діаграма. Якщо Вам необхідно розширити діаграму, то в з'явилася панелі інструментів вибираємо Додати фігуру і додаємо помічник, колега чи підлеглий.
 5 крок. Створення нового слайда
1 . Виконати команду Вставка / Створити слайд.
2 . Виконати команду Формат / Розмітка слайда;
Виберемо макет вмісту Заголовок і два об'єкти.
 У комплект програми PowerPoint входить стандартний набір малюнків у вигляді колекції. Ця колекція включає безліч картинок, виконаних на професійному рівні і дозволяють надати презентації більш барвистий вигляд. Для вибору малюнка натисніть на панелі інструментів кнопку Вставка, Малюнок і далі Картинки. У правій частині вікна з'явиться панель пропонує зображення з колекції . Щоб вставити малюнок з іншої програми, вкажіть у меню Вставка на команду Малюнок і потім клацніть З файлу. При цьому з'явиться панель інструментів Налаштування зображення, за допомогою якої можна у малюнка змінити розмір, обвести рамкою , відрегулювати яскравість і контрастність і т.д.
6 крок. Створення нового слайда
1 . Виконати команду Формат / Розмітка слайда; 2 . Вибираємо макет вмісту Порожній слайд.
Виберемо на панелі малювання Додати об'єкт WordArt . Виберемо будь-який з вподобаних стилів написи, натискаємо ОК. У вікні Зміна тексту WordArt вносимо текст ( в даному випадку Спасибі за увагу !).
6 крок. збереження програми
1 . Виконати команду Файл / Зберегти як ... ;
2 . Задати ім'я файлу і натиснути кнопку «Зберегти».
7 крок. Використання ефектів анімації.
Можна використовувати ефекти анімації як для всієї презентації, так і для кожного слайда окремо.
1 . Виділити текст або малюнок;
2 . Виконати команду на рядку меню Показ слайдів / Ефекти анімації;
3 . Вибрати в списку, що з'явився підходящі ефекти .
8 крок. редагування презентації
За допомогою функції Конструктор, розташованої в правому верхньому кутку панелі навігації, вибираємо Шаблони оформлення. Вибраний шаблон можна застосувати не тільки для всієї презентації, але і підібрати для кожного слайда окремо.
Презентація виграє, якщо Ви будете використовувати в ній звуковий супровід і відеоматеріали. Як же в PowerPoint вставити музику?
У меню Вставка виберіть команду Фільми та звук , а потім - Звук із колекції картинок (звук з файлу)
1 . У вікні Вставка звуку виберіть звуковий файл.
2 . Клацніть OK.
3 . Після закриття вікна програма запропонує Вам автоматично запускати звуковий файл при демонстрації слайда. Якщо ви згодні , виберіть пункт Так.
4 . Інакше звуковий файл буде запускатися тільки по команді користувача. Для активізації звуку в режимі Слайди клацніть розташований на слайді значок.
Щоб налаштувати параметри відтворення звуку в меню Показ слайдів виберіть Налаштування анімації.
В області завдань Настройка анімації виділіть ім'я звукового файлу, для якого хочете зробити настройки. Клацнувши стрілку, розташовану праворуч від імені файлу, можна розкрити меню, за допомогою якого настроюються параметри запуску і часу відтворення звукового фрагмента.
Якщо на слайді є кілька об'єктів, для яких налаштовується анімація, використовуйте кнопки Порядок, розташовані в нижній частині області завдань, щоб змінити порядок анімації об'єктів.
9 крок. перегляд презентації
Після створення презентації перегляньте її в режимі показу слайдів. Для цього в рядку меню виберіть Показ слайдів - почати показ або натисніть на клавіатурі кнопку F5, щоб почати перегляд з першого слайда) . Якщо не потрібно переглядати всі слайди, натисніть клавішу ESC (розташована на клавіатурі верхньому лівому куті). Щоб повернутися до попереднього режиму PowerPoint
   4 . Підведення підсумків
 Перегляд створених презентацій. Обговорення результатів.
Наш майстер- клас підійшов до кінця. Підіб'ємо підсумок.
Ми навчилися створювати презентацію в Програмі PowerPoint.
Висловіть свою думку про виконану роботу.

Що вдалося і з якими труднощами зіткнулися? Чи є для вас цікавим і корисним матеріал?